۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۵۷۲۶۵
رئیس بسیج سازندگی لرستان:

 ۳هزار و ۲۰ گروه جهادی در لرستان فعالیت دارند

 ۳هزار و ۲۰ گروه جهادی در لرستان فعالیت دارند
جهانبخش گفت: ۳ هزار و ۲۰ گروه جهادی در استان لرستان در قالب ۱۲ کارگروه مختلف در لرستان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، احسان جهانبخش، ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته بسیج سازندگی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی منشا خدماتی در عرصه‌های مختلف بوده و هست و همه با تفکر جهادی در ابن حوزه فعالیت دارند، گفت: ۳هزار و ۲۰ گروه جهادی در لرستان فعالیت دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان افزود: این تعداد گروه جهادی با حضور ۴۵ هزار نفر از اقشار مختلف در قالب ۱۲ کارگروه مختلف فعالیت دارند.

وی خاطرنشان‌کرد: توزیع بسته های معیشتی از زمان کرونا شروع شد و تا امروز به توزیع ۷۵۰ هزار بسته رسیدیم، امسال ۱۵۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد.

جهانبخش ادامه داد: فعال بودن کارگاه تولید قطعات بتنی برای کارهای عمرانی، تهیه ۱۱ عنوان ماشین‌آلات، آزادسازی ۵۱۹ زندانی،سه میلیون ۲۹۰ ماسک و توزیع ۴ هزار ۵۰۰ گوشت قربانی از ابتدای شیوا کرونا تاکنون از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی است.

وی به نقش بسیج سازندگی در تهیه مسکن محرومان اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در حوزه مسکن نیز ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد، ۶۸ واحد ویژه مددجویان بهزیستی تحویل داده شده است.

جهانبخش اظهار کرد: تا پایان امسال نیز ۳۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد تکمیل می شود.

وی با اشاره به تعمیر و بازسازی ۵۰ مسجد گفت: ۳۰۳ کیلومتر خط انتقال در شبکه، تکمیل ۲۱ مخزن ذخیره آب، ۹پمپاژ و ۸ مورد چاه عمیق آب از دیگر اقدامات بسیج سازندگی است.

جهانبخش خاطرنشان‌کرد: در زمینه تسهیلات اقتصاد مقاومتی نیز در ۱۴۰۲، ۳۲۵ میلیارد تومان واگذار شده است که تسهیلات بخشی مربوط به ایجاد شغل هست و بخشی کمک به مشاغل است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان یادآور شد: ۸۵۰ صندوق قرض الحسنه در بسیج سازندگی ایجاد شده است وصندوق ها به دلیل کارآمد بودن افزایش پیدا کردند و ۷۳ تعاونی از این صندوق‌ها ایجاد شده است.

وی اظهارکرد: کارگاه تولید عرقیجات و گیاهان دارویی استان لرستان از دیگر برنامه‌هایی است که با مشارکت گروه های جهادی ایجاد می شود.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات